Eski işletmeci TAV Havalimanları Holding’in 2021’de açtığı uluslararası tahkim davasının verilerine göre; Atatürk Havalimanı’nın kapatılmasının yarattığı tablo: Kayıp 8.4 milyar euro idi…
Peki Hükümetin bu iddiaya açıklaması ne?
HÜKÜMETİN SAVUNMASI:
- “Stratejik Kazanç” Vurgusu: İstanbul Havalimanı’nın küresel aktarma merkezi olmasıyla uzun vadede 120 milyar dolar gelir bekleniyor.
- Altyapı Tasarrufu: Atatürk’ün şehir merkezinde olması, pist genişletme ve trafik çözümünde sınırlar yaratıyordu. Yeni havalimanı bu sorunu ortadan kaldırdı.
- Arazi Değerlendirmesi: Atatürk arazisinin “Millet Külliyesi” ile sosyal ve siyasi getirisi, maddi kayıptan ağır basıyor deniyor…
Son kertede ATATÜRK HAVALİMANI artık sessizliğe gömüldü…
Peki soruyoruz! “Atatürk Havalimanı’nı kim hangi amaçla kullanıyor?”
Şu an: DEVLET UÇUŞLARI VE DÖNÜŞÜM PROJESİNE EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR.
İSTANBUL (AA) – Bir dönem İstanbul’un ve Türkiye’nin havacılık kalbi olan Atatürk Havalimanı, ticari uçuşların sona ermesinin ardından yeni bir rol üstlendi. Dev tesis, artık sadece sınırlı sayıda resmi ve VIP uçuşlara, acil durumlara ve büyük bir dönüşüm projesine ev sahipliği yapıyor.
Sivil Uçuş Tarihe Karıştı
2019 yılı Nisan ayında tüm ticari yolcu ve kargo uçuşlarının yeni İstanbul Havalimanı’na (IST) taşınmasıyla birlikte, Atatürk Havalimanı’ndaki yoğun hareketlilik son buldu. Halka açık iç ve dış hat seferleri artık buradan yapılmıyor. İstanbullular ve yabancı yolcular, uçuşlarını İstanbul Havalimanı veya Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan (SAW) gerçekleştiriyor.
Güncel Kullanım: Protokol, Yedek Pist ve Sessizlik
Pistleri ve apronları büyük ölçüde boş kalan havalimanının güncel kullanım amaçları şöyle:
- Resmi Devlet ve VIP Uçuşları: Tesisin en önemli aktif işlevi, Cumhurbaşkanlığı, devlet protokolüne ait uçaklar ve çok özel bazı VIP uçuşları için sınırlı bir kapasitede kullanılması. Bu uçuşlar, halka açık tarifeli seferlerden tamamen ayrı yürütülüyor.
- Acil Durum Yedeği: İstanbul Havalimanı’nda pist kullanımını engelleyecek yoğun sis, teknik arıza veya olağanüstü bir durum yaşanması halinde, “acil iniş alternatifi” olarak görev yapabilme potansiyelini koruyor. Ancak bu durumun nadiren gündeme geldiği belirtiliyor.
- Sınırlı Genel Havacılık: Hava taksi ve bazı özel genel havacılık faaliyetleri için çok nadir ve kontrollü kullanımlar bildiriliyor.
- Film Platosu: Geçmişte dev terminal binaları ve pistler, büyük bütçeli film ve dizi projeleri için set olarak kullanıldı. Bu amaçla potansiyelini sürdürüyor.
2019 Projesi “Cumhurbaşkanlığı Millet Külliyesi”
Havalimanı arazisinin önemli bir bölümünde ise köklü bir dönüşüm yaşanıyor. Cumhurbaşkanlığı tarafından “Cumhurbaşkanlığı Millet Külliyesi” olarak açıklanan dev bir kamu kompleksi inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Proje kapsamında; geniş yeşil alanlar, spor tesisleri, kültür merkezleri, müze, konferans salonları ve benzeri sosyal donatıların yer alması planlanıyor. İnşaat sahası, havalimanının eski görünümünü büyük ölçüde değiştirmiş durumda.
Yetkili Açıklaması: En son 2019 da proje açıklanmıştı.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) yetkilileri, Atatürk Havalimanı’nın “aktif bir sivil hava trafiği üssü olmaktan çıktığını, ancak stratejik önemini devlet hizmetleri ve acil durum yedeği olarak koruduğunu” vurguladı. Millet Külliyesi projesinin ise “şehrin nefes alacağı yeni bir kamusal odak noktası oluşturacağı” ifade edildi.
“Dev Tesisin Sessizliği”
Eskinin uçak sesleriyle çınlayan dev terminalleri ve apronları şimdi büyük bir sessizliğe bürünmüş durumda. Sadece ara sıra kalkış yapan resmi bir uçağın sesi veya inşaat sahasından gelen gürültü, bu sessizliği bölüyor.
Atatürk Havalimanı uzun süre yeni kimliğine kavuşamayacak gibi görünüyor.
İçindekiler
- 1 Peki Hükümetin bu iddiaya açıklaması ne?
- 2 Şu an: DEVLET UÇUŞLARI VE DÖNÜŞÜM PROJESİNE EV SAHİPLİĞİ YAPIYOR.
- 3 Sivil Uçuş Tarihe Karıştı
- 4 Güncel Kullanım: Protokol, Yedek Pist ve Sessizlik
- 5 2019 Projesi “Cumhurbaşkanlığı Millet Külliyesi”
- 6 Yetkili Açıklaması: En son 2019 da proje açıklanmıştı.
- 7 “Dev Tesisin Sessizliği”
Yorumlar kapalı.